results marketing
שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

איך עושים קידום אורגני למתחילים

איך עושים קידום אורגני בגוגל
זמן קריאה: 3 דקות

קידום אורגני הוא טכניקה הנשענת על זרימת התנועה הטבעית בגוגל.
ההשקעה הכספית היא יחסית מינימלית לעומת פרסום ממומן, וניתן לעשות את זה עם כל סוג של תוכן. זה לא משנה אם לאתר שלכם יש את העיצוב הכי יפה ברשת, כל עוד לא תשתמשו בטכניקות ובכללים של קידום אורגני במנועי החיפוש (SEO) לא תצליחו להיות מדורגים במקומות הראשונים בגוגל.

לכן, אם בבעלותכם אתר אינטרנט ואתם רוצים שהוא ידורג חשוב ללמוד ולהבין איך עושים קידום אורגני בגוגל. ובכלל, בכל מנועי החיפוש הגדולים כמו יאהו ובינג (פחות נפוץ בישראל).

מה זה קידום אתרים אורגני (SEO) ?

קידום אתרים אורגני בעברית מוטבע מהמילה הלועזית SEO שזה קיצור למשפט המלא Search Engine Optimization ופירושה – אופטימיזציה למנועי החיפוש. קידום אורגני עוזר לשפר את דירוג האתר בדפי תוצאות מנועי החיפוש כמו גוגל על ידי התחשבות באיכות והרלוונטיות של התוכן, קישורים נכנסים וגורמים רבים אחרים.

קידום אתרים אורגני מכונה גם קידום אתרים "טבעי" או "מוכר". זה נעשה ללא כל פרסום בתשלום, בניגוד ל-PPC (תשלום לפי קליק) או צורות פרסום אחרות. חשוב להבין, תהליך הקידום אינו מסתמך על שום טריקים או מניפולציה של אלגוריתם מנוע החיפוש לדירוג.

תהליך הקידום מסתמך אך ורק על אספקת תוכן שאנשים רוצים לקרוא ולשתף יחד.
כמובן תוך כדי שמירה על כללים שיקלו על מנועי החיפוש להבין על מה התוכן מדבר, אשר בתורו יביא תנועה לאתר שלך וידרג אותך גבוה יותר בדפי התוצאות של מנועי החיפוש (SERPs).

איך עושים קידום אורגני בגוגל

איך עושים קידום אורגני בגוגל ? 5 עקרונות הבסיס להתחלה

תעקבו אחרי הכללים הבאים על מנת לעשות קידום אורגני לאתר שלכם, אלה 5 העקרונות הבסיסיים על מנת לעשות קידום אורגני נכון במנועי החיפוש (SEO).

1. למצוא מילות מפתח רלוונטי – מחקר מילות מפתח

על מנת לעשות קידום אורגני בגוגל צריכים לקדם מילות מפתח, שהרי זה מה שגולשים עושים בגוגל, מחפשים תכנים על ידי שימוש במילים. את מחקר המילים ניתן לעשות על ידי כלים חינמיים וגם כלים בתשלום. הכלים החינמיים הנפוצים הם Ubersuggest וכלי המחקר לתכנון מילות מפתח של גוגל.

בעזרת הכלים האלה, תוכלו לחקור את התחום עליו אתם רוצים לרשום תוכן בעזרת מילות מפתח קשורות ורלוונטיות.
כאשר תרשמו מילות מפתחות מסוימות הכלים האלה יביאו לכם רעיונות נוספים של מילות מפתח שגם אותם תוכלו לשלב בתוכן שתפיצו לקהל שלכם.

2. תוכן איכותי, זה מה שישאיר את הגולש להמשיך לקרוא

תוכן הוא חוד החנית להצלחה, לאחר שמבצעים מחקר מילות מפתח, ראשית חשוב לכתוב תוכן שמכיל בתוכו את מילת המפתח שעליה מתמקדים בצורה טבעית. הכוונה היא הטמעה של מילת המפתח בצורה הגיונית ומתאימה לטקסט שבתוכן.

חשוב לזכור, התוכן שאתם מזינים באתר שלכם צריך להיות איכותי עבור הגולש ולא עבור גוגל. המשמעות היא שאם התוכן יענה בצורה הטובה ביותר על השאלה / החיפוש של הגולש הוא לא ייצטרך לעבור להמשיך לעבור לאתרים אחרים בשביל לחפש את התשובה.

3. קישורים פנימיים

בעזרת קישורים פנימיים ניתן להפנות בין דף אחד לדף השני שרלוונטי לתוכן. בדרך זו תוכלו לתת לגולש לעבור בין התוכן באתר בצורה טבעית, וזה יגביר את חווית המשתמש באתר. יתרון נוסף הוא בדרך זו עוזרים גם לאלגוריתם של גוגל לסרוק את האתר ולהבין באיזה תוכן מדובר.

4. תגי כותרת ותיאור

איך עושים קידום אורגני בגוגל

תגי כותרת ותיאור הם מה שרואים בתוצאות החיפוש של גוגל, לרוב תוכלו למצוא את האפשרות לערוך את התגים של העמודים בעזרת כל תוספי SEO שקיימים. כאשר רושמים כותרות ותיאורים רצוי להכיל את מילת המפתח של העמוד וגם לכתוב אותם מעניינים ומושכים, כך שהגולש ירצה ללחוץ ולהיכנס לאתר שלכם.

5. הוסיפו תגיות ALT לתמונות

תגיות אלט לתמונות (Alt Tag) הם מה שנמצא בקוד HTML של התמונות באתר, וזו דרך טובה לתקשר עם גוגל.
כאשר גוגל סורקת את העמוד ומנתחת את התוכן המוצג לקורא, היא גם סורקת את תגיות אלט של התמונות, וכך ניתן לעזור לאלגוריתם להבין טוב יותר מה תוכן העמוד אותו הוא סורק.

יתרון נוסף הוא חיפוש בגוגל תמונות שמשתמש בו אחוז ניכר מהמשתמשים, ואם תשתמשו בתגיות אלט איכותיות תוכלו להתברג גם בתוצאות החיפוש של גוגל תמונות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נשמח לשוחח!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:
לפתיחת הצ'אט
1
בואו נקשקש בוואטסאפ
היי 👋
רוצה לידים לעסק שלך ולא יודע מאיפה להתחיל? נעים מאוד - ריזולטס מרקטינג ותפקידנו לדאוג לך
השאר מספר טלפון שלך ונחזור אליך צ'יקצ'ק