results marketing
שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

קידום עסקים קטנים: 10 דרכים לקידום העסק באינטרנט

קידום עסקים קטנים בחינם
זמן קריאה: 6 דקות

ישנן דרכים רבות ושונות בהן עסקים קטנים יכולים לעשות קידום לעסק באינטרנט ויש כלי תוכנה שיכולים לעזור להם ליצור קמפיינים, להפעיל מבצעים ולמדוד את התוצאות שלהם. כלים אלה יכולים לעזור לבעלי עסקים קטנים לחסוך זמן וכסף תוך גידול העסק שלהם באינטרנט.

בשנתיים האחרונות, המדיה החברתית הפכה לפלטפורמה של עסקים קטנים לשיווק דיגיטלי של המוצרים והשירותים שלהם. עם העלייה בפופולריות של מדיה חברתית, אין זה מפתיע שבעלי עסקים קטנים משקיעים יותר זמן ומשאבים בצורת שיווק זו.

איך לקדם עסקים קטנים באינטרנט? פלטפורמות שיווק מקוונות הן דרך לעסקים לקדם את עצמם ואת המוצרים או השירותים שלהם. הפלטפורמות יכולות להיות בחינם או בתשלום, בהתאם לרמת התחכום והתכונות שהן מציעות. המטרה העיקרית היא ליצור נוכחות מזוהה בפלטפורמות הללו כדי שלקוחות פוטנציאליים יוכלו למצוא אותם.

פלטפורמות שיווק מקוונות הן דרך לעסקים לקדם את עצמם ואת המוצרים או השירותים שלהם. הפלטפורמות יכולות להיות בחינם או בתשלום, בהתאם לרמת התחכום והתכונות שהן מציעות.

האם שיווק עסקים / קידום עסקים באינטרנט מביא תוצאות?

שיווק עסקים קטנים ברשת

עסקים תמיד מחפשים דרכים לגרום לשירות או למוצר שלהם לבלוט לקהל ולמשוך יותר אנשים פנימה. שיווק באינטרנט הוא אחת הדרכים היעילות ביותר לגרום לעסק שלך להיות מוכר ולבנות בסיס לקוחות.

שיווק באינטרנט יכול להיות דרך יעילה להביא יותר לקוחות. עם זאת, זה לא כדור כסף. זה רק חלק אחד מאסטרטגיית שיווק גדולה יותר שצריך ליישם עם כלים אחרים כמו שיווק ממומן במדיה חברתית, שיווק בדוא"ל וקידום אתרים.

קידום עסקים באינטרנט זאת דרך שיווק שהוכיחה את עצמה בשנים האחרונות, לא מעט עסקים פונים לדיגיטל על מנת להשיג לקוחות נוספים. חשוב לזכור, על מנת למקסם את התוצאות חשוב שיהיה לכם אתר אינטרנט או דף נחיתה. הדפים והעמודים צריכים להציג את השירותים שלכם בצורה ברורה ומושכת.

איך משווקים עסק באינטרנט?

כאשר רוצים לשווק או לקדם את העסק באינטרנט ישנם מספר דרכים העומדות לרשותינו, דרך חינמית ודרך בתשלום. במידה ומשווקים בצורה חינמית לרוב נדרשת עבודה ידנית רבה והתוצאות גם הן לא בטוח שיספקו אתכם. לעומת הדרך שבה משלמים עבור השיווק שבה רואים תוצאות מדהימות ומיידיות במידה ועושים את זה נכון.

קידום עסק קטן

הדרכים החינמיות לקידום העסק באינטרנט:

  • קידום העסק בפייסבוק ע"י פרסום בקבוצות השונות.
  • שיווק באמצעות עמוד אינסטגרם ובחירת האשטגים נכונים לעסק.
  • פתיחת ערוץ יוטיוב, לעלות סרטונים ולתת לאלגוריתם לעשות את העבודה.
  • בניית אתר לבד וקידומו האורגני
  • לפרסם ולהיות פעילים בפורומים הקשורים לתחום שלכם
  • הקמת עסק חינמי בגוגל

דרכים בתשלום לקידום העסק באינטרנט:

  • שיווק ממומן בפייסבוק ואינסטגרם
  • קידום ממומן ביוטיוב
  • פרסום באמצעות כתבות תוכן בטאבולה ואאוטבריין.
  • קידום ממומן בגוגל.
  • בניית אתר אינטרנט וקידום אורגני.

10 דרכים יעילות לקידום עסקים קטנים וגדולים באינרנט

אז יש לכם עסק קטן (או גדול) ואתם רוצים להגיע לקהל היעד הנכון? יש מגוון דרכים לשווק את העסק באינטרנט ובעזרת עבודה נכונה אפשר להגיע לקהל עצום ומדויק. איך עושים את זה?

1. קידום עסק בגוגל על ידי פתיחת חשבון עסקי (Google My business) בחינם

קידום עסקים בגוגל

Google לעסק שלי הוא שירות מקוון בחינם המאפשר לך לנהל את הנוכחות העסקית שלך ב-Google.

זה עוזר לך ליצור דף מותאם אישית לעסק שלך ולשתף עדכונים עם לקוחות בחיפוש Google, במפות וב-YouTube.

תוכל גם לקבל תובנות לגבי העסק שלך בלוח הבקרה ולראות כיצד לקוחות מקיימים אינטראקציה עם העסק שלך באמצעות ביקורות, דירוגים ועוד.

על מנת לקדם את החשבון, חשוב לשמור על חשבון פעיל ומעודכן, לעלות פוסטים, תמונות ולקבל ביקורות. תוכלו לפתוח חשבון בגוגל מיי בזינס בעמוד הבא.

רוצים לשווק את העסק שלכם?
השאירו פרטים וקבלו ייעוץ ללא עלות

2. קידום העסק על ידי בניית אתר וקידום אורגני

קידום אתרים אורגני

קידום אתרים אורגני הוא המונח בעברית למונח SEO שזה ראשי תיבות של Search Engine Optimization. הוא תהליך שעוזר לאתרים לדרג אתרים גבוה יותר במנועי חיפוש כמו גוגל על ידי שיפור הנראות והסמכות שלהם.

כדי לקדם את התוכן שלך בגוגל, אתם צריכים לבנות אתר אינטרנט ולרשום בתוכו תוכן מקורי ואיכותי עבור הלקוחות. יחד עם זאת, חשוב לשמור על כללי אצבע בקידום אורגני על מנת לעזור לגוגל להבין על מה התוכן מדבר:

  • מחקר מילות מפתח איכותי
  • שימור במילת המפתח בכותרות H1, H2
  • קישורים פנימיים אשר מקשרים בין העמודים בתוך האתר.
  • קישורים חיצוניים שמפנים אל האתר שלכם מאתרים חיצוניים
  • הכניסו את מילת המפתח באופן טבעי בתוכן

3. קידום עסק בעזרת דף עסקי בפייסבוק

קידום עסקים קטנים בפייסבוק

קידום עסקים בפייסבוק זו דרך פופולרית שהמון עסקים משתמשים בה. ניתן לפתוח דף עסקי בפייסבוק ולשווק אותו ללא תשלום בין חברים. חשוב למלא את העמוד העסקי בתוכן איכותי ורלוונטי לעסק שלכם. תשלבו את התוכן עם קריאות לפעולה ותוכן שיווקי (אבל לא להגזים).

4. פתיחת עמוד אינסטגרם

שיווק עסק באינסטגרם

יותר מ-2 מיליון גולשים ביום בישראל, אינסטגרם היא פלטפורמה סופר הכרחית לבעלי עסקים שרוצים לקדם את העסק שלהם אונליין. פתחו עמוד אינסטגרם והעלו תוכן, אינסטגרם היא פלטפורמה ויזואלית לכן העלו תמונות עם טקסט בתוכם, סרטונים על השירות או המוצר שלכם.

יחד עם זאת חשוב לדעת לעשות מחקר האשטגים, בדקו איזה האשטגים קשורים לעסק שלכם והוסיפו באופן רלוונטי לכל פוסט. תוסיפו לזה תוכן שיווקי שמסביר מדוע כדאי לבחור דווקא בכם.

5. פרסום פוסטים בקבוצות בפייסבוק

שיווק עסקים באינטרנט

זה כבר ידוע כמעט לכל בעל עסק שניתן לקדם את העסק בעזרת פוסטים בקבוצות בפייסבוק. אבל חשוב לעשות את זה בצורה נכונה אחרת הפוסטים יאבדו אי שם בין שאר הפוסטים בקבוצות.

  • תעצבו תמונה עם גרפיקה איכותית שמתארת את המוצר  או השירות שאתם נותנים.
  • רשמו תוכן שיווקי שקורא לפעולה ומציע הצעות להנחה.
  • שתפו את הפוסט עם חברים ובקשו שיגיבו לכם, פוסטים עם תגובות מקודמים יותר.
  • פרסמו בקבוצות הרלוונטיות לסוג העסק שלכם.

6. קידום עסקים עם קמפיינים ממומנים בפייסבוק ואינסטגרם

שיווק עסק פרסום ממומן בפייסבוק

יותר מ-2 מיליון גולשים ביום בישראל, אינסטגרם היא פלטפורמה סופר הכרחית לבעלי עסקים שרוצים לקדם את העסק שלהם אונליין. פתחו עמוד אינסטגרם והעלו תוכן. אינסטגרם היא פלטפורמה ויזואלית לכן העלו תמונות עם טקסט בתוכם, סרטונים על השירות או המוצר שלכם.

יחד עם זאת חשוב לדעת לעשות מחקר האשטגים, בדקו איזה האשטגים קשורים לעסק שלכם והוסיפו באופן רלוונטי לכל פוסט. תוסיפו לזה תוכן שיווקי שמסביר מדוע כדאי לבחור דווקא בכם.

רוצים לשווק את העסק שלכם?
השאירו פרטים וקבלו ייעוץ ללא עלות

7. שיווק עסקים באינטרנט בעזרת קידום ממומן בגוגל

קידום עסקים קטנים בגוגל

אלפי אנשים מחפשים מדי יום בגוגל שירותים או מוצרים שהעסק שלכם מציעה. לכן הנוכחות שלכם בגוגל היא הכרחית מאוד. 

בשונה מקידום אורגני בגוגל כאשר מקדמים עסקים בגוגל באופן ממומן התוצאות הם מיידיות. בשביל לעלות קמפיינים ממומנים בגוגל תוכלו לעשות זאת בעזרת מערכת הפרסום של גוגל שנקראת גם Google Ads. 

חשוב מאוד לדעת מה אתם עושים על מנת שלא תבזבזו כספי פרסום מיותרים שיכולים להיות ממוטבים לביצועים טובים יותר בקמפיינים.

  • הקפידו על מחקר מילות מפתח שרלוונטי עבור העמוד שאותו אתם מפרסמים
  • התאימו את המודעה ותשלבו את מילות המפתח בתוכה.
  • תחברו מעקב המרות לאתר שלכם ותבנו קהלים
  • בצעו אופטימיזציה בהתאם להמלצות של גוגל
  • לכל שאלה והדרכה תוכלו לקבוע שיחה עם נציג של גוגל שייתן המלצות לשיפור הקמפיינים.

חשוב לזכור: על מנת לעשות פרסום ממומן בגוגל אתם צריכים שיהיה לכם אתר אינטרנט או דף נחיתה כלשהו.

8. שיווק עסקים באמצעות תוכן בטאבולה ואאוטבריין

שיווק עסק קטן באמצעות תוכן

שיווק עסקים באמצעות תוכן הוא כלי רב עוצמה שמאפשר לכם ליצור תוכן סביב השירות או המוצר שלכם ולפרסם אותו באתרי תוכן גדולים כמו Ynet, Mako או וואלה. מה שצריך לעשות על מנת להופיע באתרים האלה הוא ליצור כתבת תוכן איכותי בעמוד הנחיתה או באתר שלכם. ולאחר מכן, לפרסם את התוכן בעזרת אחת מ-2 הפלטפורמות (או בשניהם), טאבולה ואאוטבריין.

כאשר כותבים את התוכן חשוב לשמור על חוק ה-20/80, כאשר 20% מהתוכן הוא תוכן שיווקי לקידום העסק שלכם ו-80% מהתוכן שמביא ערך איכותי לגולש.

9. קידום העסק בעזרת סרטונים ביוטיוב

קידום עסקים ביוטיוב
יוטיוב הוא מנוע החיפוש השני בגודלו בארץ ובעולם, כן כן! מיליוני אנשים מחפשים וצופים בתוכן מדי יום ביוטיוב. בעזרת סרטוני הדרכה או תדמית שקשורים בנושא של העסק שלכם תוכלו להגיע לקהל עצום של צופים. כל מה שתצטרכו לעשות הוא לפתוח ערוץ יוטיוב, לכתוב בפרטי הערוץ מידע אישי על העסק ואז לעלות סרטונים. וממש כמו בקידום אורגני וממומן גם פה חשוב לעשות מחקר מילות מפתח ולהשתמש בהם בכותרת הסרטון ובתיאור שלו.

10. תפרסמו ותהיו פעילים בפורומים וקהילות ברחבי הרשת

קידום עסק קטן

דרך סופר יעילה וחינמית היא להיות פעילים באתרים שקשורים לנישת העסק שלכם. למשל, במידה ואתם יועצים פיננסים תוכלו לתת ערך ולענות לתשובות בפורומים כמו הסולידית. ובמידה ויש לכם עסק להשכרת דירות תוכלו לפרסם באתרים כמו Airbnb או אתרים ישראלים כמו סאבלט ישראל. ועוד המון אתרים בנושאים שונים, רק חפשו ברחבי גוגל.

דרך נוספת היא להיות פעילים ולענות לשאלות של גולשים בקבוצות בפייסבוק שמתעסקות בנושא העסק שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נשמח לשוחח!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:
לפתיחת הצ'אט
1
בואו נקשקש בוואטסאפ
היי 👋
רוצה לידים לעסק שלך ולא יודע מאיפה להתחיל? נעים מאוד - ריזולטס מרקטינג ותפקידנו לדאוג לך
השאר מספר טלפון שלך ונחזור אליך צ'יקצ'ק